Cztery Kilo Obywatela Mniej
Koniec Ubera! Runęły marzenia o podboju świata taksówek.
5 Głosy: 7

Koniec Ubera! Już więcej nie skorzystacie z aplikacji do zamawiania tanich przejazdów. Zmartwieni? Zaskoczeni? Spokojnie! Nie ma powodów do rwania włosów z głowy, bowiem Uber póki co wycofuje się jedynie z Azji południowo-wschodniej i opuszcza takie kraje jak Tajlandia, Wietnam, Kambodża, Indonezja, Malezja, Mjanma oraz teren Filipin i Singapuru. Co robić, jak żyć i przede wszystkim dlaczego tak się stało, o tym poniżej.

Co to ten Uber?

O Uberze mówili już chyba wszyscy i wszędzie, gdyż swoim pomysłem na biznes zrobili niezłe zamieszanie i nastąpili na odcisk niejednemu Januszowi ze zdezelowaną taksówką. O tym dlaczego kocham Ubera i jak on działa już pisałem, a więc nie ma potrzeby się tu powtarzać. Nie da się jednak ukryć, że od samego początku mocno kibicowałem tej firmie i wszystkim jej podobnym, wykorzystującym analogiczny model biznesowy.

koniec ubera 2019 uber
Uber aplikacja, fot. uber.com

Koniec Ubera w Azji południowo -wschodniej!

Z dużym żalem przyjąłem wiadomość, że Uber wycofuje się z terenu Azji, w tym i z Tajlandii, w której dziesiątki razy korzystałem z tych taksówek. Zacząłem zgłębiać temat i przyczyny takiego nagłego odwrotu z rynku, o który Uber zaciekle walczył przez kilka lat. Zdaje się, że lepiej było się wycofać i wrócić z tarczą, niż czekać na katastrofę i wrócić na tarczy. Jest też możliwość, że Uber celowo wyzbywa się ze swojego portfolio rynków o mizernej opłacalności. Wszystko to, aby poprawić finansowe wyniki spółki przed jej wejściem na giełdę. Oferta publiczna na akcje Ubera planowana jest na rok 2019.

Dlaczego Uberowi nie poszło w Azji?

Uber ze swoim rozmachem i ambitnymi planami, nie wziął pod uwagę lokalnych czynników, które okazały się zabójcze. Model przeszczepiony z gruntu amerykańskiego, nie mógł się udać w krajach azjatyckich, gdzie problemy są inne. I tak np. w Bangkoku ilość taksówek, ich popularność i dostępność jest tak duża, że Uber nie mógł z nimi konkurować. W Singapurze koszt zakupu samochodu był zbyt wysoki dla przeciętnego kierowcy i spółka musiała kupować samochody na własny rachunek, co oczywiście odbiło się na jej wynikach. W Wietnamie popularność skuterów od zawsze przewyższała popularność taksówek, co nie pozwoliło na wykręcenie odpowiednich wyników. I tak dalej, i tak dalej…

🔻🔻🔻 Czytaj dalej…