Przyjechała rodzina, a z rodziną jak wiadomo najlepiej to na zdjęciu. Wytoczyli się z lotniska i mówią: „no pokazuj nam tego bangkoka”. Wtedy do mnie dotarło, że nigdy nie zwiedzałem Tajlandii z iście turystycznym planem. Kiedy byliśmy tu pierwszy raz w życiu to nie mieliśmy żadnego planu, bo i cały wyjazd był zupełnie spontaniczny. Od kiedy mieszkamy w Tajlandii to po atrakcjach turystycznych raczej nie chodzimy. Jak więc pokazać komuś Tajlandię w 2 tygodnie?

Zajmując się naszą kochaną rodziną, na tym żywym organizmie stworzyliśmy optymalny plan na pierwszy wyjazd do Tajlandii. Tak, aby zobaczyć wszystkiego po troszku i zakochać się lub znienawidzić Krainę Uśmiechu. Oto nasz gotowy i sprawdzony plan.

bedeker bangkok wat arun zwiedzanie atrakcje zabytki
Bangkok – Wat Arun

TAJLANDIA w 14 dni – DZIEŃ 1 – BANGKOK

Pierwszy dzień jest zawsze najgorszy. Właśnie przyleciałeś do Bangkoku po wielogodzinnej podróży w niewygodnym samolocie. Twój zegar biologiczny krzyczy, że teraz powinieneś obracać się na drugi bok w łóżku, gdyż jest środek nocy. Również pierwszy raz słyszysz język tajski, którego nie sposób zrozumieć. Na dodatek zaraz po wyjściu z lotniska dostajesz w twarz wilgotnym i piekielnie gorącym podmuchem. Zastanawiasz się, czy jednak nie wrócić do Polski i swojego łóżka.

Odbierz bagaże i zejdź na ostatnie piętro lotniska. Po drodze w jednym z licznych kantorów wymień część waluty, abyś miał na pierwsze wydatki. Nie musisz specjalnie martwić się wymianą na zapas, gdyż kantory znajdziesz właściwie wszędzie. Kolejką ARL dostaniesz się do centrum miasta za jedyne kilkadziesiąt bahtów. Wybierz hotel, który będzie w pobliżu jednej z wielu stacji kolejki SkyTrain, Metra lub ARL. Jak jeździć po Bangkoku przeczytasz tutaj: BANGKOK: jak tu się poruszać cz.1, czyli BTS, MRT i ARL. Jeszcze lepiej, gdy hotel będzie w pobliżu rzeki, gdyż wodne tramwaje kosztują kilkanaście bahtów i dowiozą cię w najciekawsze turystycznie miejsca. Hotel, który my wybraliśmy to „W Station Hotel”. Bardzo przyzwoity standard i śniadanie w cenie.

TIP: Pierwszego dnia nie planuj zwiedzania, gdyż po prostu nie będziesz w stanie się ruszyć. Jednak nie kładź się spać, bez względu jak bardzo to wygodne, hotelowe łóżko ciągnie. Musisz przetrwać bez spania do wieczora. Idź na pierwszy spacer po ulicach Bangkoku, wypij kawę w 7/11 albo w Tom’N’Toms.

bedeker bangkok khao san road kao san atrakcje zwiedzanie wycieczka
Bangkok – Khao San Road

TAJLANDIA w 14 dni – DZIEŃ 2 – BANGKOK ZABYTKI

Ten dzień poświęć na odwiedziny kilku zabytków jak na przykład Wat Arun, Leżący Budda albo Pałac Królewski. Po południu skocz na przeceniane, ale obowiązkowe Khao San Road. Wypij piwko, zjedz na ulicy Pad Thai, czy też sajgonki. Przejedź się Tuk Tukiem.

Wejście do War Arun kosztuje 50 thb, Leżący Budda 100 thb, a Pałac Królewski 500 thb. Jeżeli wybrałeś hotel w pobliżu rzeki to tak jak wspominałem, w pobliże większości atrakcji dostaniesz się wodnym tramwajem za 15-20 thb.